Monday, December 9, 2013

PRODUK KESIHATAN UNTUK KANAK- KANAK


A. Calcine (Strawberry Flavored)
Makanan tambahan yang tinggi kandungan kalsium dirumus khas untuk anak anda. Giffarine Calcine kaya dengan kalsium dan fosforus penting untuk perkembangan fizikal kanak-kanak. Rasanya yang enak membuatkan anak- anak anda menggemarinya. Rumusan berperisa strawberi menjadikan is sangat digemari kanak- kanak.

Kebaikkannya:
1. Meransang pertumbuhan kanak- kanak mengikut keperluan kalsium dalam badan.
2. Mencegah kereputan tulang di kalangan wanita semasa tempoh haid.


B. Cholin-Kids (Strawberry Flavored)
Kolin merupakan satu sumber nutrien yang sangat penting yang diperolehi daripada pengumpulan struktur membran sel, metabolisma Metil, penghantaran maklumat Kolinergik, kadar transmembran dan pengangkutan lemak serta kolestrol.

C. Brainie - Sweet Corn Flavored & Chocolate Malt Flavored - Cereal Tablet With DHA And Carrot
Makanan yang dimakan oleh kanak- kanak memberi kesan langsung terhadap pertumbuhan kanak- kanak dan Intelligence Quotient atau peningkatan IQ. IQ ialah unit yang digunakan untuk menganalisis kemampuan seseorang seperti kemampuan untuk menghafal, belajar dan mengira. Namun, ujian IQ tidak boleh digunakan untuk mengukur aspek- aspek lain seperti  inovasi atau potensi lain. IQ diukur dengan membandingkan kematangan otak dengan usia sebenar seseorang itu. Keputusan IQ pada orang normal adalah sekitar 90 -110.




No comments:

Post a Comment